Korábban már említettem, hogy én nem vezetek itt. Túl veszélyesnek ítéltük. És nem alaptalanul. Aki ide érkezik, annak fel kell készülnie arra, hogy itt nem úgy megy a közlekedés mint otthon. A kresz leckéket el lehet felejteni, itt más van.
Először is az elsőbbség kérdése. Leginkább annak van elsőbbsége, aki nagyobb (pl. kamion) vagy gyorsabban jön. A körforgalomba be és kihajtás is ez alapján történik. Láttam olyat, hogy egy 5 sávos körforgalomban a hapsi bement a legbelső sávba, majd az első kijáraton elhagyta a körforgalmat. Mindezt folyamatos balra indexelés közben.
Az indexet nem szabad figyelni, mert nem azt jelzi, hogy éppen mit csinál a vezető. Leginkább nem használják, de ha véletlenül beleakad a sofőr keze, akkor kinn is marad, minimum 20 percig. :D
Mondjuk olyat is láttam, hogy a féklámpa volt indexként bekötve.
A vészvillogót akkor használják, ha fekvőrendőrhöz érünk vagy köd van.
A fekvőrendőrök nincsenek felfestve, csak jellegtelen aszfalt kupacok. De arra pont elég, hogy ne lehessen 60 km/h-nál gyorsabban menni, mert egyébként esélytelen lelassítani mire észreveszi az ember.
Köd esetén is a vészvillogót használják az itteniek. A ködlámpa szerintem ismeretlen fogalom. De se a helyzetjelzőt, se a tompított fényszórót nem kapcsolják fel. A vészvillogó elég... :D
Hasonló a helyzet szürkületkor is. A lámpákat nem kapcsolják fel, csak ha már teljes a sötétség. Viszont ha felkapcsolják, akkor nem aprózzák el, még a távolsági reflektor is folyamatosan világít.
Az előzés úgy működik, hogy ha utolérsz egy lassabb járművet, akkor először rádudálsz, hogy nehogy berántsa a kormányt eléd, majd gyorsan megelőzöd. Az itteni filozófia szerint, nem kell felmérni a távolságot a szembejövő autótól, elég ha meg tudod kezdeni az előzést. Majd lassít aki jön, hogy be tudd fejezni az előzést. Ma egy lovaskocsit kezdett el előzni egy kisbusz, miközben veszettül villogott nekünk, hogy lassítsunk, mert ő éppen előz.
Az tűnt még fel, hogy ha nincs hely, akkor is simán elkezdenek előzni a helyiek, viszont ha bőven van hely, hogy kikerüljenek valamit, akkor is olyan közel mennek hozzá, hogy majdnem elütik. Ezt nem nagyon tudom megérteni, hogy milyen megfontolásból csinálják.
Emellett kerülgetni kell az út szélén sétáló embereket/lovakat/szamarakat/teheneket. Az állatok ha gondolnak egyet akkor simán átsétálnak az úton. Amolyan mozgó fekvőrendőrök, mert szinte teljesen meg kell állni miattuk.
A fekvőrendőrök miatt a gabonát szállító autókról általában lepereg valamennyi, így azokon a helyeken általában kecskék legelésznek békésen az út közepén és nem hajlandóak arrébb menni.
A ranglétra legalján a motorosok vannak. Őket szinte mindenki leszorítja. Az autós belekezd az előzésbe, de vissza kell húzódni és simán lekényszeríti a motorost a padkára.
Ennek ellenére nem sok balesetet lehet látni. Valószínűleg a sok akadály miatt nem lehet igazán gyorsan menni. Nemrég ránéztem a kilométer órára és a 80 km/h már életveszélyes száguldásnak tűnt.
Ennek ellenére azért előfordul:
Egyébként a benzin ellátás se teljesen zavartalan. Most éppen hiány van és emiatt ilyen sorok vannak a benzinkutakon:
A hotelben lagzi van. És élőzene. De olyan hangosan, hogy nem szinte alig tudtam telefonálni a szobából, mert nem hallottam, hogy mit mond a másik fél. :( Még tűzijáték is volt. Remélem hamar kipurcan a násznép, mert holnap megint korán kelek.



Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése